Nieuw merk zet elk voetballend meisje centraal: "Ervan overtuigd dat voetballende meisjes zich hiermee kunnen identificeren"
Aernout Van Lindt
Aernout Van Lindt
| 0 reacties
Nieuw merk zet elk voetballend meisje centraal: "Ervan overtuigd dat voetballende meisjes zich hiermee kunnen identificeren"

Het vrouwenvoetbal zit in de lift. En dat willen ze ook laten zien bij Voetbal Vlaanderen, waar ze nu inzetten op een nieuw project.

Momenteel zijn er al 28.000 voetballende meisjes ingeschreven, een groei met 35% de voorbije vier jaar. En de 'Sky is the limit'.

Het vrouwenvoetbal groeide enorm in 2020: 13% van de nieuwe aansluitingen waren meisjes en de gemiddelde leeftijd waarop meisjes starten is ook steeds jonger.

Met Futbalista wil men nu elk voetbalmeisje centraal zetten. Het moet een brand worden dat alle mooie en typische kenmerken van een voetballend meisje accentueert, en waar meisjes zich in kunnen herkennen: Verfijnd, passie, stoer, vriendschap, beleving en f(l)air zijn er een aantal van.

“We zijn ervan overtuigd dat de voetballende meisjes zich kunnen identificeren met ‘Futbalista’.”, vertelt Niki De Cock, coördinator Futbalista, in een persbericht van Voetbal Vlaanderen. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Ontvang het voetbalnieuws van jouw favoriete ploeg per mail

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Super League - Play-off 1

Nieuwste reacties